Je hoeft natuurlijk geen Mondriaan te zijn om de kracht van visueel denken te benutten. Iedereen kan tekenen en het helpt je om dingen beter te onthouden. Vlak voor de zomervakantie heeft een groep Veranderaars al kennis gemaakt met de voordelen van tekenen, of doodling, in de les. Wie wil er verder mee aan de slag?
Ik kan me best voorstellen dat het even wennen is om met mbo-studenten te gaan tekenen tijdens de les. Maar zodra studenten eenmaal over de eerste ’tekenschaamte’ heen zijn blijkt keer op keer dat het werkt! Studenten zijn meer geconcentreerd, luisteren actiever, onthouden de lesstof langer.
Om docenten van Mondriaan te helpen bij het inzetten van deze innovatieve didactische werkvorm werken we samen met Bianca Berndsen van Studio Leff aan een speciaal programma. Binnen dit programma is het mogelijk om coaching te krijgen, een e-learning module te volgen over de kracht van tekenen in het onderwijs en mee te doen aan de Nationale Tekenchallenge: een wekelijkse uitdaging die heel goed aansluit bij de thema’s van Burgerschap.
Dus wil je hier graag mee aan de slag, maar kun je wel wat hulp gebruiken? Laat het me weten!